- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Unilever organiseert op 6 en 7 augustus in Londen een behoorlijk origineel evenement. De multinational doet er een beroep op professionals uit de technologiesector en de hackerwereld om ideeën te spuien met als doel de aankoopbeslissingen op het internet te beïnvloeden. Het is de eerste keer dat de onderneming dit soort evenement organiseert met personen die er niet voor werken. Deze ‘hackaton’ wordt georganiseerd door Unilever, 3beards en Unilever Foundry, een unit van de onderneming die start-ups ondersteunt.
Concreet vraagt Unilever aan de deelnemers van de ‘hackaton’ om volledig origineel idee te ontwikkelen om de aankoopbeslissingen van de surfer te beïnvloeden nog voor hij of zij de website van een detailhandelaar heeft bezocht. De ideeën die tijdens het evenement gepresenteerd worden zullen door de directie van Unilever beoordeeld worden. Als het idee wordt weerhouden, kunnen de deelnemers een budget tot 37.000 euro ontvangen om het verder te ontwikkelen.
Ondernemingen als Tesco, Honda of Facebook hebben in het verleden reeds dergelijke evenementen georganiseerd.
Vlak na de aankondiging van Unilever, vernam de redactie van Gondola dat Albert Heijn ook een dergelijke ‘hackaton’ zal organiseren op 20 en 21 september aanstaande in Amsterdam. Dat zal de alleerste ‘hackaton’ zijn die in Nederland plaatsvindt. Albert Heijn organiseert deze Dutch Open Hackaton samen met Bol.com, Tomtom en Schiphol. Het doel van de organisatoren, aldus onze confraters van Distrifood, is om nieuwe diensten te ontwikkelen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?