Albert Heijn
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Albert Heijn
Albert Heijn wil dat 60% van zijn verkochte eiwitten tegen 2030 van plantaardige oorsprong zijn. Om die doelstelling te behalen en de eiwittransitie te helpen versnellen lanceert de retailer zijn nieuwe huismerk ‘AH Terra’, een gamma dat bestaat uit 200 plantaardige producten.
Consumenten aansporen om meer plantaardige en minder dierlijke eiwitten te eten, dat is het doel van de eiwittransitie. Om zijn steentje bij te dragen en plantaardige eiwitten gemakkelijker toegankelijk te maken voor de consument, heeft Albert Heijn deze week zijn plantaardige huismerk AH Terra gelanceerd, een gamma van zo’n 200 plantaardige producten, waarvan 58 nieuwe. Het doel is om dit assortiment de komende jaren uit te breiden zodat de retailer zijn nieuwe doelstellingen rond plantaardige producten kan halen. Concreet wil de retailer dat 50% van de verkochte eiwitten in 2025 van plantaardige oorsprong zijn en tegen 2030 moet dat zelfs 60% zijn. Nu is dat percentage 44%.
Het gamma AH Terra bestaat zowel uit plantaardige zuivel, broodbeleg zoals hummus, groentespreads, plantaardige kaas en vleeswaren, alle plantaardige vleesvervangers, maar even goed plantaardige mayonaise, margarine, borrelhappen en plantaardige garnalen. “Vanaf 2 oktober krijgen AH Premium-klanten bovendien 10% korting op het gehele AH Terra-assortiment. Ruim 25% van het assortiment is een Prijsfavoriet, waardoor Albert Heijn plantaardig eten betaalbaar maakt”, klinkt het bij Albert Heijn.
"Door voorop te lopen in de eiwittransitie en ons assortiment met plantaardige eiwitten uit te breiden, bieden we onze klanten de mogelijkheid om bewuste en duurzamere keuzes te maken”, vult Marit van Egmond, CEO van Albert Heijn, aan. “Met de introductie van eigenmerklijn AH Terra wordt plantaardig eten en drinken nog makkelijker. De producten zijn lekker, betaalbaar en van topkwaliteit. Voor iedere maaltijd is er een plantaardig alternatief beschikbaar; ontbijt, lunch, diner of tussendoor. Als iedereen al een dag per week plantaardig eet, kan er een enorme stap worden gemaakt in de eiwittransitie.”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?