- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Supermarktketen Albert Heijn organiseert in december een eigen foodfestival in de Nederlandse stad Utrecht. Het 'Allerhande Kerstfestival' zet volop in op inspiratie, en biedt plaats aan 40.000 bezoekers.
Een evenement in de stijl van de populaire foodfestivals, met de sfeer van een kerstmarkt. Dat is waar Albert Heijn op mikt met het Allerhande Kerstfestival. Net zoals in het Allerhande magazine, wil AH haar klanten inspireren voor het kerstdiner met receptiën en kooktrends. Je loopt er als het ware door het menu - van borrel tot dessert. Bezoekers kunnen er volop proeven bij de vele foodstands en zo een voorproefje krijgen van het Kerstassortiment. Ook kunnen klanten deelnemen aan workshops, kijken naar live kooksessies door bekende koks en tips krijgen van experts. In een speciale kerstwinkel kunnen bezoekers direct alles kopen wat op het foodfestival te zien is.
"Ideeën opdoen voor kerst"Saskia Egas Reparaz, directeur marketing & format van Albert Heijn licht de keuze voor het foodfestival toe: "Wij vieren al 128 jaar Kerst samen met onze klanten. Elk jaar helpen we hen met nieuwe ideeën, inspiratie en heel veel speciale kerstproducten. Dit jaar willen we onze klanten iets extra's bieden met het Allerhande Kerstfestival. Het wordt het smakelijkste inspiratie-evenement voor de feestdagen. In voorbereiding naar Kerst kan iedereen daar extra ideeën op doen om zijn eigen bijzondere kerstfeest maken."
EntertainmentHet Allerhande Kerstfestival wil ook een dagje-uit voor jong en oud zijn en biedt naast inspiratie ook entertainment en vermaak voor kinderen. In Winter Wonderland is er bijvoorbeeld een wensboom, een winter barbecue, kerststalletjes en glühwein. Ook is er een schaatsbaan en live-muziek.
Het Allerhande Kerstfestival biedt plaats aan zo'n 40.000 bezoekers en vindt plaats op 11, 12 en 13 december in het Spoorwegmuseum in Utrecht. De toegangsprijs voor het festival bedraagt 10 euro per persoon (gratis voor kinderen t.e.m. 5 jaar en 6 euro t.e.m. 18 jaar).
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?