Albert Heijn
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Albert Heijn
Albert Heijn pakt in België deze week uit met een promotie rond verse voeding: alle verse groenten en fruit worden 6% goedkoper.
Tot en met 1 mei voert Albert Heijn in ons land promotie op verse groenten en fruit. “We noemen dat een gezonde premie, die past binnen onze visie ‘beter eten’”, aldus woordvoerder Ann Maes. “De korting geldt niet wanneer je online boodschappen doet. Er zijn online namelijk verschillende actiepakketten met groenten en fruit te vinden waarop 10% korting geldt.” De promotie-actie is opmerkelijk omdat de marges voor de supermarkten en producenten vandaag onder druk staan door de stijgende energie- en grondstoffenprijzen en door het feit dat veel van die prijsstijgingen vandaag nog niet aan de consument doorgerekend worden. Albert Heijn is in ons land een prijsaanjager, die marktleider Colruyt stevig onder druk zet met lage prijzen in bepaalde categorieën en scherpe promoties. Verse groenten en fruit zijn vandaag één van de belangrijkste categorieën voor supermarkten, waarmee consumenten naar de winkels gelokt kunnen worden. De winstmarges zijn er doorgaans ruimer.
Op 31 mei vindt het Verscongres van Gondola Academy plaats, dé afspraak voor wie met vers bezig is.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?