Albert Heijn
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Albert Heijn
Albert Heijn gaat in de loop van dit jaar 240 snelle laadplekken voor elektrische wagens voorzien op de parkings van winkels in Nederland en België. Tegen 2025 wil de Nederlandse retailer zelfs 2.000 laadpunten aanbieden.
Albert Heijn maakte donderdag bekend dat het een partnership aangaat met de afdeling eMobility van de energiegroep Eneco. Door de snelle laadpunten te installeren wil de supermarktketen zijn klanten de kans geven hun elektrische wagen op te laden terwijl ze hun boodschappen doen. AH meldt dat de energie helemaal groen zal zijn en afkomstig is van Nederlandse windenergie. Op het moment van schrijven kan Albert Heijn nog niets meer zeggen over de geografische verdeling tussen de Nederlandse en Belgische winkels. Het is ook niet duidelijk of de retailer van plan is om het geheel van zijn verkooppunten te voorzien van laadpunten of slechts enkele ervan. Albert Heijn maakt ook een einde aan de afhankelijkheid van winkels van aardgas, zo kondigt het bedrijf aan. Alle supermarkten moeten uiterlijk volgend jaar van het gas af zijn. Dit levert volgens de marktleider een reductie in de CO2-uitstoot op van 1,8 procent.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?