Aldi
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Aldi
Na de 'veelbelovende' eerste resultaten van zijn automatische Shop&Go-winkel in Utrecht is Aldi Nord een strategisch partnerschap aangegaan met technologieleverancier Trigo om nieuwe digitale oplossingen verder te ontwikkelen.
Sinds juli test Aldi Nord zijn Shop&Go automatische winkelconcept in Utrecht in samenwerking met Trigo Vision. In dit innovatieve verkooppunt hoeven de klanten niet meer naar de kassa om hun aankopen te betalen, wat mogelijk wordt gemaakt door de aanwezigheid van 475 camera's en 450 weegschalen die de aankopen registreren. "We trekken nog geen definitieve conclusies, maar de eerste resultaten zijn veelbelovend," zei Sinanudin Omerhodzic, chief technology officer bij Aldi Nord, toen hij deze week de strategische samenwerking met Trigo Vision aankondigde. "We zullen nu voortbouwen op deze resultaten en het 'Aldi Shop&Go'-concept en de geavanceerde technologie erachter verder ontwikkelen", voegde hij eraan toe. Met deze levensechte testomgeving wil de discounter de nieuwe digitale oplossingen ontwikkelen en testen die het winkelen en het logistieke beheer in de toekomst zullen vergemakkelijken. "Om de detailhandel met succes de toekomst in te leiden, moeten technologie en business hand in hand gaan. Ons nauwe partnerschap met Trigo verenigt precies dat," besluit Sinanudin Omerhodzic.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?