Aldi
- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Aldi
Aldi verlaagt de prijs van meer dan 100 producten en zet tegelijk meer in op 1+1 promoties en volumekortingen. Driekwart van de Belgen maakt zich zorgen over zijn budget, zegt de retailer.
Aldi start het jaar met een prijsverlaging bij meer dan honderd producten. Het gaat om huismerken die klanten dagelijks gebruiken, zoals zuivel, kazen, water, pasta, verzorgingsproducten enzovoort. Dat zijn de producten waarbij consumenten vooral op zoek gaan naar lagere prijzen. De discounter pakt voortaan ook meer uit met 1+1 promoties en volumekortingen. Uit onderzoek van iVox blijkt dat consumenten daar veel belang aan hechten wanneer ze een supermarkt binnenstappen. 8 op 10 let nu al op de portemonnee bij zijn boodschappen, bijna de helft wil het dit jaar nog meer doen. Dat willen consumenten doen door meer promoties te kopen (54%), gevolgd door meer huismerken (43%) en meer prijzen vergelijken (39%). Velen geven aan dat ze in bepaalde periodes naar huismerken grijpen. Zo kopen consumenten meer huismerken op het einde van de maand (15%), in periodes met grote uitgaven (14%) of voor een feestje (11%). Vooral jongeren (jonger dan 35 jaar) passen hun aankoopgedrag in die zin aan. Prijs blijft dus een grote bekommernis, ook al was de inflatie vorig jaar niet meer zo hoog als voorheen en was er bij voeding op het eind van het jaar zelfs een daling. In vergelijking met 2021 blijven de prijzen wel nog altijd een stuk hoger. De verwachting is dat de voedingsinflatie in de komende maanden opnieuw in stijgende lijn zal gaan.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?