- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Amazon opende gisteren zijn derde fysieke winkel in New York. Dit keer geen boekenwinkel, maar wel eentje met producten die online minstens 4 sterren kregen, kortom enkel de topproducten. Het gamma gaat van elektronica en spelletjes tot keukenspullen en zelfs boeken.
De derde fysieke winkel van Amazon in New York, gelegen in de befaamde Soho-wijk, verschilt sterk van de twee voorgaande boekenwinkels die Amazon opende nabij het Empire State Building en Colombus Circle. De e-commerce gigant biedt er een ruim assortiment aan van verschillende producten, al hebben ze wel één ding gemeen: elk product kreeg op de website van Amazon een rating van 4 sterren of meer.
“Het aanbod bij Amazon 4-star is een directe weergave van de behoefte van de klant: wat ze kopen en waar ze van houden. We zijn gestart met enkele populaire categorieën op Amazon waaronder toestellen, elektronica, keukenspullen, home producten, spelletjes, boeken, en games, maar we selecteerden enkel de producten die door klanten beloond werden met 4 sterren of meer, onze topproducten of nieuwe en trending producten. Vandaag bedraagt de gemiddelde rating van alle producten bij Amazon 4-star 4,4 en samen hebben ze in de winkel meer dan 1,8 miljoen 5-star reviews gekregen van consumenten”, schrijft Amazon in een blogbericht.
De winkel is opgedeeld in verschillende werelden. Zo vinden klanten er onder meer de “Most-Wished-For” producten, een selectie van producten die klanten het vaakst aan hun Wish List op Amazon toevoegen, de ’Trending Around NYC”, producten die het populairst zijn bij New Yorkers, de “Frequently Bought Together” of zelfs “Amazon Exclusives”.
Concreet gaat het gamma dus van kaartenspelletjes zoals Codenames (4,8 sterren en meer dan 2.000 reviews van consumenten) over een mini gietijzeren pan van Lodge (4,4 sterren, met meer dan 10.900 reviews) tot Amazon producten als Echo Spot. Daarnaast kunnen klanten ook nog een hele reeks producten en accessoires van Amazon ter plaatse testen.
Alle producten worden ook voorzien van een willekeurig gekozen review, de gemiddelde rating en het aantal reviews. Op elektronische etiketten staat verder de algemene prijs, de Amazon Prime prijs en het verschil tussen die twee. Klanten die geen lid zijn van Amazon Prime kunnen gebruikmaken van een proefperiode van 30 dagen, zodat ze ook kunnen genieten van de goedkopere Prime prijzen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?