- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Amazon heeft zijn netwerk van afhaalpunten in Benelux fors uitgebreid. Binnenkort maakt de webwinkel ook een beroep op de 1500 ‘Pickup Points’ van pakjesdienst DPD. Dit brengt het totaal aantal afhaalpunten in de drie landen op 2.300. De dienstverlening verschilt wel van land tot land.
De Pickup Points van DPD zijn krantenwinkels, supermarkten, tankstations en dergelijke. Met 725 servicepunten in België, 750 in Nederland en 25 in Luxemburg zegt DPP – een dochter van GeoPost, de pakjesafdeling van het Franse La Poste – in de Benelux marktleider te zijn op het gebied van afhaalpunten voor pakketten.
Klanten kunnen bij het plaatsen van hun bestelling een afhaalpunt kiezen en met hun identiteitsbewijs naar de gekozen winkel gaan om hun pakket op te halen. Er is echter een beperking: in de Belgische Pickup Points kunnen enkel de klanten van Amazon.fr terecht en in Nederlandse en Luxemburgse enkel die van Amazon.de. Tevens is deze dienstverlening beperkt tot de standaardleveringen (twee of drie dagen).
In de Benelux heeft Amazon nog geen eigen webshops. Er bestaat wel een Amazon.nl website, maar die verkoopt geen fysieke goederen: enkel e-books worden er aangeboden.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?