- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Amazon blijft zich verder ontwikkelen op de markt van online voeding. Nu biedt de Amerikaanse e-commercegigant ook al eigen maaltijdboxen aan, meldt GeekWire.
De Amazon-maaltijdboxen zijn naar verluidt al sinds eind juni beschikbaar voor een beperkt aantal klanten van Amazon Fresh in de Verenigde Staten. De ‘Amazon Meal Kits’ werken volgens hetzelfde principe als de maaltijdboxen van pakweg HelloFresh, alleen is er geen abonnementsformule en kan je de pakketten afzonderlijk kopen.
De prijs van een meal kit varieert van 15,99 dollar (zo'n 14 euro) tot 19,99 dollar (17,5 euro) en bevat alle ingrediënten om een maaltijd voor twee personen mee klaar te maken. Voorlopig biedt Amazon zeventien verschillende recepten aan waaronder ‘Steak Au Poivre’, ‘Tacos al Pastor met Varkensvlees’, en ‘Geroosterde Kabeljauw met Cannelloni Bonenragout & Pesto.’
Dat de Amazon Meal Kits nog niet voor alle Amazon Fresh-klanten beschikbaar zijn, wijst er mogelijk op dat het project zich nog in de testfase bevindt. Het is in elk geval de zoveelste zet van Amazon om een deel van de online food markt in te palmen. Zo lanceerde de e-tailer onlangs de eerste afhaalpunten voor zijn boodschappendienst Amazon Fresh in Seattle, en werd de dienst ook in Duitsland gelanceerd. Dan spreken we nog niet over de revolutionaire buurtsupermarkt die Amazon Go is, of over de overname van biosupermarktketen Whole Foods.
In Duitsland heeft Amazon deze week bovendien zijn boodschappendienst uitgebreid naar een derde stad. Amazon Fresh ging begin mei bij onze oosterburen begin mei van start in Berlijn en Potsdam, maar zal voortaan ook in een groot deel van Hamburg beschikbaar zijn.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?