- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
De door Amazon beloofde prijsverlagingen bij Whole Foods blijven niet uit. Op dag één maakte het een reeks producten tot 43% goedkoper.
Amazon kondigde vorige week aan dat het de prijzen bij Whole Foods vanaf 28 augustus zou verlagen voor “een selectie van de best verkopende producten” in de winkels. Concreet ging het om producten zoals biologische eieren, avocado’s, bananen en zalm.
Verschillende Amerikaanse media deden een steekproef en kochten voor en na de aankondiging enkele van deze producten, om het effect duidelijk vast te kunnen stellen. Daaruit blijkt dat het prijsverschil wel degelijk groot is.
In een vergelijking door persagentschap Bloomberg in een Whole Foods-winkel in Manhattan, zien we dat de prijzen op productniveau tot 43% verlaagd werden. Het grootste prijsverschil is er voor de 'Organic Fuji Apples', die van 3,49 dollar per kilo naar 1,99 dollar gingen (-43%). Maar ook avocado’s (-29%), Atlantische zalmfilet (-33%) en babysla (-13%) werd fors goedkoper.
Whole Foods geeft de prijsverlagingen in de winkel aan met affiches waarop ‘New Lower Price’ en ‘Whole Foods + Amazon’ prijken.
Amazon gaf vorige week al aan dat dit nog maar het begin is, en dat er nog veel meer prijsverlagingen op komst zijn. “Amazon en Whole Foods Market zijn van plan om op termijn nog meer in-store voordelen te bieden en de prijzen verder te verlagen, naargelang de twee bedrijven hun logistiek, point-of-sale en merchandising systemen integreren”, klonk het toen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?