- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Amazon stopt de samenwerking met zijn Europese groothandelaars vanaf april. Het wil rechtsreeks met merken gaan werken om de kosten beter onder controle te houden. Zo blijven de prijzen laag voor de consument.
De online retailgigant verzekert dat ze producten zullen blijven aankopen als ze van de verkoper zelf zijn of als ze exclusieve distributierechten hebben. Het bedrijf verloor in de laatste drie maanden van vorig jaar 22,9% van hun inkomsten vergeleken met dezelfde periode in 2021. Daarbij kondigde Amazon vorige maand aan dat het wereldwijd 18.000 banen zou schrappen door een ‘onzekere economie’. Bedrijven die de verkoop via Amazon niet willen stopzetten, mogen zich als derde partij registreren met een ‘Seller Central’ account. Eerder deze week liet de CEO van Amazon Andy Jassy nog weten dat het bedrijf klaar was om het aantal fysieke winkels uit te breiden.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?