Arvesta
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Arvesta
Vergeet het merk Dumoulin en ForFarmers, voortaan biedt Arvesta lokale en duurzame veevoeding aan onder het merk Proxani. “Het is een nieuw merk dat bijdraagt aan de landbouw van de toekomst en dat zich richt op professionals”, vertelt Sabine De Veilder, CMO bij Arvesta.
Eerder dit jaar raakte bekend dat Arvesta de Belgische activiteiten van ForFarmers had overgenomen. Dat merk en het merk Dumoulin, dat Arvesta al eerder in zijn portefeuille had, verdwijnen nu en worden vervangen door een nieuw merk in dierenvoeding met de naam Proxani, dat zich richt op professionals (boeren, stakeholders in de industrie, voeding…). “We zien dat er tegenwoordig steeds meer eisen zijn van de consument en de voedingsindustrie: eisen naar lekkere, lokale en verantwoorde voeding”, vertelt Sabine De veilder, CMO bij Arvesta. “Een antwoord op deze eisen kan enkel geboden worden als je het probleem van aan het begin van de voedingsketen aanpakt en daar kunnen wij als Arvesta en met ons nieuwe merk een belangrijke rol in spelen. Wij zijn immers de spin in het web, de connector tussen de retailer, consument en landbouwer omdat wij perfect geplaatst zijn om de verbinding te maken tussen de vragen, de oplossingen en de praktische toepassing ervan op het terrein, mede dankzij onze experten die bedrijven en boerderijen begeleiden bij de voedingstransitie.”
Arvesta biedt met Proxani lokaal, kwalitatief, innovatief en duurzaam dierenvoeder aan voor grote veehouderijen. "Daarbij wil we partnerships aangaan met de professionals om zo te werken aan groei en tegelijk de lokale voedselvoorziening te behouden", vervolgt De Veilder. "Dat valt trouwens ook af te leiden uit de naam van ons nieuwe merk, waarbij Pro staat voor de professionals (zowel onze experten als de professionals waarmee we werken), X (Proxy) voor het nauwe contact dat we hebben met klanten en Ani natuurlijk voor animal." Proxani maakt gebruik van 120 jaar expertise om elk bedrijf voederadvies op maat te bieden. Daarbij zet het ook sterk in op technologie en digitalisatie om de rentabiliteit van zijn klanten te verhogen. "Onze experts staan elke klant bij met data-driven, gepersonaliseerd advies. Onze producten verbeteren de technische prestaties en tonen zo dat rendement en ecologie samengaan. Dit maakt onze klant helemaal klaar voor de landbouw van morgen. Ons ultiem doel is om met Proxani de voorkeur adviseur te zijn voor onze klanten en samen met hen op elk moment van de levensfase van het dier de juiste voerderoplossing te adviseren", stelt Sabine De Veilder.
Arvesta heeft de ambitie om te bouwen aan de landbouw van de toekomst en daardoor ook bij te dragen aan de lokale voedselvoorziening van de toekomst. "Dankzij onze sterke verankering in de voedingsindustrie zijn we uitstekend geplaatst om samen de transformatie van onze voeding vorm te geven. Bij alles wat we ontwikkelen streven we naar verduurzaming en waardecreatie op lange termijn voor de volledige voedselketen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ons methaanreducerend Euroclim-voeder dat de methaanuitstoot van runderen met 9 tot 30% vermindert. Mochten alle melk- en vleesvee in België Euroclimvoeder krijgen dan zou dit voor een aanzienlijke CO2-vermindering zorgen. Maar we zijn al goed op weg, want we willen dat tegen 2025 50% van onze klanten gebruikmaken van het Euroclim-voeder", vertelt Sabine De Veilder. "Het is onze droom om tegen 2025 de best presterende toeleverancier voor landbouwbedrijven in Europa te zijn. En ons nieuwe merk Proxani moet ons daarbij helpen."
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?