BeerSelect
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
BeerSelect
BeerSelect bouwt een tweede brouwerij in de haven van Gent dankzij een investering van 15 miljoen euro. Met de nieuwe fabriek, die volgende zomer operationeel moet zijn, wil het bedrijf zijn productiecapaciteit ruim verdrievoudigen.
BeerSelect, dat in opdracht van lokale brouwers beperkte hoeveelheden bier produceert op basis van een eigen recept, brouwt ondertussen zo’n 500 verschillende bieren voor meer dan 200 klanten. Om de stijgende vraag te kunnen bijhouden bouwt het bedrijf een nieuwe brouwerij in de haven van Gent, na een investering van 15 miljoen euro. Die nieuwe vestiging, die volgende zomer operationeel moet zijn, bestrijkt een oppervlakte van 10.000 m² en zal zo’n 50.000 hectoliter bier per jaar kunnen brouwen. Dit komt bovenop de 26.000 hectoliter die de Gentse brouwer al produceert in zijn eerste brouwerij in de buurt de site van Flanders Expo. Daarmee verdrievoudigt de brouwerij dus zijn productiecapaciteit. De nieuwe fabriek zet ook fors in op duurzaamheid. Zo voorziet het bedrijf een eigen waterzuiveringsinstallatie en zonnepanelen op het dak. BeerSelect gaat daarnaast blikjes in 44 cl-formaat aanbieden en vervangt de plastic in de verpakking door karton. En dat is niet alles: de nieuwe brouwerij zorgt ook voor extra banen. Zo zal het bestaande team van 24 mensen worden uitgebreid met 15 extra werkkrachten.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?