- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
België staat Europees op de derde plaats wat betreft het aantal gebruikte kortingsbonnen. In verhouding tot de actieve beroepsbevolking is ons land zelfs de Europese nummer één. Dat blijkt uit de presentatie van HighCo Data op Shopper’s Day 2014.
Kortingsbonnen gebruiken is een nationale sport in België. Vorig jaar wisselden ongeveer 3,5 miljoen gezinnen iets meer dan 100 miljoen kortingsbonnen in aan de winkelkassa’s.
Iets meer dan de helft (55%) van de kortingsbonnen werd gebruikt in Vlaanderen. 30% van de coupons werd in Wallonië ingewisseld, en 10% in Brussel. Maar als we rekening houden met het aantal gezinnen per gewest, zijn het de Waalse gezinnen die het vaakst kortingsbonnen gebruiken.
De populairste kortingsbonnen blijven die aan de winkelrekken en op de verpakking van producten zelf (“On-Pack”). Het aandeel van e-coupon blijft klein, maar neemt wel weer sterk toe.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?