- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De indicator voor het meten van het consumentenvertrouwen is deze maand vrijgegeven. Dit daalde voor de derde maand op rij: -7 in maart tegenover -5 in februari en -4 in januari.
Het zijn vooral de vooruitzichten voor de algemene Belgische economie die opnieuw erg vertroebeld zijn. Ook de angst voor een stijgende werkloosheid het komende jaar is sterk toegenomen, het zij ietwat matig.
Betreffende hun persoonlijke situatie, gaan gezinnen ervan uit dat hun financiële mogelijkheden de komende twaalf maanden zullen verslechteren. Toch verwachten ze meer te zullen sparen. “De voor deze maand opgetekende negatievere perceptie van de consumenten houdt ook verband met de recente bekendmaking dat er extra maatregelen nodig zullen zijn om de begroting op orde te houden” legt de Nationale Bank uit.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?