- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Sinterklaas, Kerstmis,.. het zijn weer hoogdagen voor de speelgoedmarkt. Al belooft het dit jaar een uitdagend jaar te worden gezien de moeilijke marktomstandigheden. Houdt de speelgoedsector stand of dreigt de eindejaarsperiode in mineur te eindigen?
Het einde van het jaar nadert en dat betekent cadeautjestijd! Veel kinderen mogen dan wel reikhalzend uitkijken naar hun sinterklaascadeautjes – die ze deze ochtend misschien al hebben gekregen - of hun kerstpakjes, toch is dat niet het geval voor veel ouders die door de inflatie en hoge energieprijzen hun koopkracht zien dalen. Hoewel het budget dat ze willen spenderen aan Sinterklaas niet veel veranderd is ten opzichte van 2019, heeft 1 op 5 Belgen wél het gevoel dat ze er financieel op achteruitgaan. Zo blijkt uit onderzoek van iVOX in opdracht van Dreamland. Dat geldt vooral voor mensen die het financieel niet breed hebben. Het is dan ook niet vreemd dat maar liefst 1 op de 4 Belgen zich zorgen maakt over het budget voor Sinterklaas en bij uitbreiding voor het eindejaar. Meer dan 1 op 2 ouders vindt het zelfs een terugkerende uitdaging om de precieze cadeautjes die hun kinderen vragen, ook daadwerkelijk te kopen.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?