- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Na een gespannen jaar 2020 als gevolg van de sluiting van de horeca, vatten de brouwerijen 2021 samen als het jaar van de ‘overgang naar stabiliteit’. Met de terugkeer van het socializen en de grote zomerevenementen, zou 2022 zelfs weleens een goed jaar kunnen worden.
Laten we ons even verplaatsen in de denkwereld van de manager van een brouwerij. Begin 2020, toen de horecakraan letterlijk werd dichtgedraaid na de aankondiging van een algemene lockdown ten gevolge van de coronapandemie, was een van de reddingsboeien om van de voorraden af te komen de retail, of ruimer beschouwd, de off-trade, die alle soorten winkels omvat en dus ook kruidenierswinkels, nachtwinkels en gespecialiseerde winkels. Daarvoor moest de vraag natuurlijk wel bijblijven... De winkeliers waren er toen al snel bij om erop te wijzen dat dit over het algemeen ook het geval was, want ook de sluiting van de cafés en restaurants weerhield de consumenten er niet van om voor hun favoriete bieren te blijven kiezen, met een licht voordeel voor speciaalbieren en sterke pilsbieren.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?