- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Lidl lanceert vanaf volgende week een nieuwe, “trendy” kledinglijn in het Verenigd Koninkrijk. Ook in België zal de discounter vanaf begin 2015 zijn kledingaanbod fors uitbreiden.
In het Verenigd Koninkrijk kunnen vrouwen vanaf maandag 25 augustus ook voor enkelbotjes, een stretch jeans of een (fake) leren jasje terecht bij Lidl. De discounter lanceert er een nieuwe kledinglijn voor vrouwen die het zelf omschrijft als “high-end, on-trend”. De merkloze kledij wordt geproduceerd in China en Bangladesh, en wordt uiteraard aan spotprijzen aangeboden. Een stretch jeans heb je al voor 6,99 pond, en een paar schoenen kost slechts 9,99 pond.
Lidl verkocht al langer textielproducten, maar dan vooral basisstukken zoals ondergoed of sportjasjes. Met de nieuwe –naamloze- kledinglijn wil Lidl ook de modebewuste vrouw aanspreken. In november volgt ook een lijn mannenkledij. Niet onlogisch want, volgens een analist in The Guardian halen de grote Britse supermarkten tot 30% van hun non-food omzet uit textiel. Toch worden de plannen niet tot de UK beperkt.
Ook in België
Lidl bevestigt immers in De Tijd dat het ook in België gelijkaardige plannen heeft. “Het gaat om trendy moderne kleren die door de bank van een hoger kwaliteitsniveau zal zijn dan de kleren die we nu af en toe aanbieden”, zegt woordvoerder Pieterjan Rynwalt in de zakenkrant.
Veel details zijn er nog niet bekend, omdat Lidl momenteel de lancering nog aan het voorbereiden is. Wel zou het nieuwe assortiment vanaf eind 2014 of begin 2015 in alle Belgische Lidl-winkels aangeboden worden. Ook mannen zullen aan hun trekken komen, belooft de woordvoerder.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?