- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Het Duitse Aldi Süd plant in haar nieuwe winkels toiletten die toegankelijk zijn voor klanten. Het is slechts één van de maatregelen waarmee Aldi haar winkels wil moderniseren, schrijft het Duitse WirtschaftsWoche.
Aldi staat bekend om zijn kille no-nonsense winkelervaring, maar daar zou binnenkort wel eens verandering in kunnen komen. In thuisland Duitsland plant Aldi Süd namelijk een paar (voor Aldi) revolutionaire veranderingen. Zo zou er een wc voor klanten komen in nieuwe winkels. “In de toekomst gaan we in alle nieuw gebouwde Aldi Süd-filialen klanten-wc's aanbieden”, zegt een woordvoerder van Aldi Süd aan WirtschaftsWoche. Maar er zitten nog maatregelen in de pipeline.
Zo test de discounter in nieuwe conceptwinkels koffieautomaten, elektronische displayschermen en zelfs achtergrondmuziek. “Die elementen kunnen ook in de toekomst in andere filialen overgenomen worden, in zo verre ze goed onthaald worden door onze klanten”, zegt de woordvoerder nog.
Daarnaast gaat Aldi ook haar openingsuren verlengen. De openingstijden van 368 van de 1850 Aldi Süd-vestigingen werden al verruimd, en in het voorjaar van 2016 volgen nog eens 95 winkels. Zusterbedrijf Aldi Nord verlaatte zijn openingsuren in november al tot 21u00 (en gedeeltelijk 22u00) in 340 (van de 22400) Duitse winkels.
Met de modernisering van haar winkels wil Aldi nog beter de concurrentie met aartsrivaal Lidl aangaan, maar mikt het ook op clienteel van klassieke supermarkten zoals Edeka. Een beetje zoals Lidl bij ons doet dus.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?