- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Steeds meer supermarkten vervangen het typische blauwe champignonbakje door een alternatief. De blauwe kleur zou er champignons lekker laten uitzien, maar is een nadeel bij het recycleren.
Ze waren een vertrouwd zicht in veel supermarkten, maar ze verdwijnen steeds meer. De typische blauwe champignonbakjes worden vervangen door doorzichtig plastic of door kartonnen doosjes met een waterafstotende laag, wat in beide gevallen het recycleren vergemakkelijkt. Lidl en Delhaize zijn al begonnen met het vervangen van de blauwe bakjes en ook Albert Heijn vervangt ze. De opvallende blauwe kleur is een nadeel bij het recycleren: het zorgt ervoor dat het gerecycleerde product voor minder toepassingen geschikt is. Om dezelfde reden zijn ook steeds meer zwarte bakjes en verpakkingen aan het verdwijnen. Plastic verdwijnt ook meer en meer uit supermarkten. Onder meer bij fruit en groenten wordt het vervangen door karton. Ook de piepschuimen bakjes waarin vlees en vis verpakt worden verdwijnen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?