- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Huishoudketen Blokker heeft in Amsterdam de eerste van zes vernieuwde pilootwinkels geopend. Het vernieuwde winkelconcept moet Blokker moderner en aangenamer maken, en natuurlijk de keten weer laten groeien in Nederland.
De non-food retail heeft het ook in Nederland lastig, en de concurrentie is er alleen maar heviger geworden. Om zich te wapenen heeft Blokker Nederland haar winkelconcept gemoderniseerd. Niet alleen de winkelindeling maar ook het assortiment werd onder handen genomen.
Een van de veranderingen is dat de schappen verlaagd zijn, om de producten beter te presenteren. Ook is de nieuwe winkel in Amsterdam ingedeeld in acht ‘werelden’, volgens thema (‘schoonmaken & huishouden’, ‘wassen & strijken’, ‘koken & bakken’, ‘eten & tafelen’, ‘opbergen & organiseren’, ‘wonen & sfeer maken’, ‘spelen & verrassen’ en ‘actueel’).
Door een efficiëntere indeling zijn er nauwelijks producten uit het assortiment moeten verdwijnen, en zijn er een hoop nieuwe bijgekomen, zegt topman Jack Peters in De Financiële Telegraaf. Zo zal Blokker Nederland voortaan ook houten speelgoed en bakproducten van de Nederlandse 24Kitchen-chef Rudolph van Veen verkopen.
Afhaalpunt PostNL
Een grote verandering is het servicepunt waar PostNL-paketten afgehaald kunnen worden. Daar kunnen klanten ook bestellingen van bij andere webwinkels ophalen. Bovendien kun je aan deze balie ook rechtstreeks bestellen uit de webshop van Blokker. Het personeel is ook uitgerust met tablets om meer informatie te geven of bestellingen op tenemen. Of hoe Blokker Nederland een grote stap richting omnichannel zet.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?