#3 Gondola proefde voor u drie A-merken van bolognesesauzen blind. Hierbij de mening van de redactie en het commentaar van voedingsdeskundige Lut Van Lierde. Deze week is het de beurt aan de bolognesesaus van Barilla.
Bolognesesaus blijft een van de meest populaire sauzen in België. Daarom hebben we geprobeerd te achterhalen wat de bolognesesaus van drie grote A-merken (Manna, Miracoli en Barilla) zo specifiek maakt. Onze eerste vaststelling: het vlees, over het algemeen half rund en half varken, vertegenwoordigt ongeveer 20% van een bolognesesaus, terwijl de tomaten goed zijn voor ongeveer 50% van het recept. De rest van de samenstelling varieert naargelang het merk. Sommige mikken op de prijs, een belangrijk argument voor een publiek van studenten of mensen met een laag inkomen, andere moeten het dan weer hebben van de kwaliteit. Hun prijs ligt hoger, en ze brengen iets origineels om een meer specifieke targetgroep over de streep te trekken. Onze journalisten hebben het spel gespeeld door de drie sauzen ‘puur’, dus zonder toevoeging van pasta te proeven. Deze week is het de beurt aan de saus van Barilla.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?