- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Er komt een sensibiliseringscampagne die de toenemende agressie tegen winkelpersoneel moet tegengaan. Dat is afgesproken in het kader van het sociale overleg in de supermarktsector.
De sensibiliseringscampagne om agressie tegen winkelpersoneel te voorkomen, komt niet uit de lucht vallen. De recente verstrenging van de coronamaatregelen en de verplichting van een mondmasker in supermarkten zorgt bij veel mensen voor frustratie. Een probleem voor personeel in winkels en supermarkten, want zij moeten toezien op het naleven van de mondmaskerverplichting. Vaak zijn zij daardoor degenen die te maken krijgen met onwillige en agressieve reacties van klanten.
Het probleem met agressief cliënteel deed zich vorig jaar ook al voor, maar de wrevel is deze keer bij veel mensen groot omdat een tijdlang de indruk leefde dat de crisis voorbij was, een idee dat door sommige politici ook gesuggereerd werd. Bovendien schakelden veel supermarkten vorig jaar nog veiligheidspersoneel in om klanten te begeleiden bij het uitvoeren van de maatregelen, zodat het winkelpersoneel ontlast werd en niet met boze klanten te maken kreeg. Vandaag is dat veiligheidspersoneel er meestal niet meer. Het is nog niet duidelijk wanneer de campagne er komt. De sociale partners moeten daar verder overleg over plegen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?