Carlsberg Group
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Carlsberg Group
De stijgende prijzen lijken in het voordeel te werken van sommigen, zoals de Deense brouwer Carlsberg, die zijn teleurstellende zomeromzet compenseert met een lichte stijging van de inkomsten in het derde kwartaal.
Terwijl de biervolumes van de groep in 2022 met 2,1% daalden tussen juli en september en dezelfde periode in 2023, kondigde Carlsberg een omzet aan van €2,7 miljard, een stijging van 0,27% ten opzichte van het voorgaande jaar. Deze resultaten kostten de Deense groep een verlies van 1,8% op de beurs van Kopenhagen, waarmee het laagste niveau sinds april 2022 werd bereikt.
In zijn verslag stelt Carlsberg dat het koude, natte weer van deze zomer en de zwakke consumentenvraag de redenen waren voor de daling van de verkochte volumes van de groep in deze periode. De verkoop steeg echter wel, zij het lichtjes, maar dit was mogelijk dankzij de hogere prijs per hectoliter, die de tegenvallende verkoop compenseerde. Voor het vierde kwartaal verwacht Carlsberg een daling van de vraag naar bier, dit keer door de economie in Zuidoost-Azië, dat nog steeds worstelt om te herstellen van de pandemie, en ook door het lage consumentenvertrouwen in Europa. Desondanks bevestigt de Groep een autonome groei van het bedrijfsresultaat tussen 4% en 7% voor het lopende jaar.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?