- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Carrefour is sinds 2012 aanwezig op de Spaanse markt met Supeco, een discount cash&carry-formule die nog steeds in pilootfase zit. Carrefour gaat de formule nu ook in Roemenië introduceren.
Op 25 september opent de eerste Roemeense Supeco de deuren. Het gaat om een winkel met een oppervlakte van 200 m2. Net als de Spaanse Supeco’s heeft de supermarkt wat weg van een magazijn, met zijn betonnen vloer en de presentatie van producten op paletten. Klanten kunnen producten afzonderlijk kopen, maar worden aangemoedigd om in grote hoeveelheden te kopen. Hoe meer je koopt, hoe goedkoper. Daarmee is Supeco zowel bedoeld voor particulieren als professionelen.
Carrefour test Supeco al sinds 2012 in Spanje, waar de formule ondertussen al vier winkels heeft. Het concept is gebaseerd op de Atacadao-formule van Carrefour in Brazilië, die het erg goed doet in Zuid-Amerika.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?