Carrefour
- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Carrefour
Carrefour breidt uit naar Israël. De retailer heeft er een franchiseovereenkomst gesloten met Electra Consumer Products en zijn dochteronderneming Yenot Bitan.
Voor het einde van dit jaar zullen de eerste Carrefour-winkels hun opwachting maken in Israël. Dat kreeg Carrefour voor elkaar door een franchiseovereenkomst af te sluiten met Electra Consumer Products, de moederholding boven Yenot Bitan, dat in totaal 150 winkels heeft onder zijn eigen naam en onder de Mega-vlag. Concreet zullen alle 150 winkels nog voor de zomer toegang krijgen tot de huismerkproducten van Carrefour. Daarnaast laat Electra Consumer Products ook weten dat het alle bestaande winkels over de komende 3 jaar wil omtoveren tot Carrefour-winkels en dat het er ook nog nieuwe wil openen. De overeenkomst die gesloten is zou geldig zijn voor 20 jaar, met de mogelijkheid om ze nadien nog eens 20 jaar te verlengen.
"Carrefour brengt een langverwachte verandering in de winkelervaring van de Israëlische consument, evenals een uitgebreid assortiment producten dat een nieuw prijsniveau op de lokale markt zal bepalen”, reageert Amit Zeev, CEO bij Yenot Bitan. “De intrede van Carrefour in Israël met Yenot Bitan zal de regels van het spel veranderen en ons een echt concurrentievoordeel opleveren. De verandering die wij brengen zal in elk huishouden voelbaar zijn en zal een echte oplossing bieden voor het leven dat alsmaar duurder wordt in Israël".
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?