- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De Franse retailer Carrefour gaat zich terugtrekken uit de Indische markt. In september nog sluiten de vijf Wholesale Cash&Carry-vestigingen van de retailer in India.
Carrefour is nog maar sinds 2010 actief in het land, maar houdt het dus al voor bekeken in India. Niet helemaal een verrassing, aangezien de retailer al in maart aangaf zich te beraden over de Indische activiteiten, die niet veel bijbrachten aan de groep. De vijf winkels draaiden een jaaromzet van zo’n 28 miljoen euro.
India is traditioneel een moeilijke markt voor buitenlandse bedrijven, omdat het erg protectionistisch is ingesteld. Carrefour is dan ook niet de eerste retailer die uit India vertrekt: Wal-Mart deed het al eind 2013, en Tesco en Auchan zijn enkel nog onder de vorm van lokale partnerships aanwezig.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?