- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Cash Converters, de Australische wereldleider in tweedehands, wil uitbreiden in Vlaanderen. De retailer benoemde hiervoor een nieuwe CEO, ontwikkelde een nieuw winkelconcept en plant op korte termijn meerdere winkelopeningen in Vlaanderen.
Cash Converters is al sinds 1997 aanwezig in België. Sindsdien kende de groep naar eigen zeggen een sterke groei in ons land. In 2014 kende Cash Converters nog een omzetgroei van 6% voor een totaal van 50 miljoen euro. Niet minder dan 80.000 nieuwe “verkopende” klanten kwamen er afgelopen jaar bij. De groei kwam echter vooral uit Brussel en Wallonië. Van de 26 Belgische Cash Converters-winkels, lagen er immers maar twee in Vlaanderen: één in Antwerpen en één in Drogenbos. Maar daar wil de tweedehandsverkoper nu verandering in brengen. “Onze verdere uitbreiding op Vlaamse bodem is vandaag dé prioriteit van de groep” zegt Kurt Rens, de nieuwe General Manager van Cash Converters België. Om daarin te slagen, werkt de retailer op verschillende fronten.
Nieuw concept
Om zich optimaal voor te bereiden op een grondige uitbreiding in het Vlaamse landsgedeelte, vernieuwde Cash Converters het bestaande winkelconcept. Het deed daarvoor beroep op een Vlaamse partner, Retail Office. De nieuwe winkel in Vilvoorde is de eerste volgens het nieuwe concept. Hierna voorziet de keten de komende jaren een verdere uitbouw van ongeveer vier winkels in eigen beheer per jaar in Vlaanderen. Daarnaast wordt gewerkt rond de verdere ontwikkeling van het bestaande franchise netwerk in Brussel en Wallonië.
Vlaamse CEO
Ook in de organisatie van Cash Converters werden veranderingen doorgevoerd met het oog op expansie in Vlaanderen. Zo werd met Kurt Rens (ex- Q&A, Euroshoe, Veritas) bewust gekozen voor een Vlaamse General Manager met ruim ervaring in de retail. De nieuwe Raad van Bestuur telt naast twee interne voortaan ook twee externe, Vlaamse bestuurders: Wouter Torfs en Herman van Beveren (Decathlon).
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?