iStock
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
iStock
Ceconomy, de grootste Europese elektronicaretailer, wil zijn onlineverkoop optrekken van 25 tot 30% van zijn totale omzet. Die groei zal via het marktplaatsmodel gebeuren, liet CEO Karsten Wildberger eerder deze week weten.
De groep boven MediaMarkt en Saturn wil de online handel ontwikkelen zonder “de kosten, rentabiliteit en liquiditeit” uit het oog te verliezen. Dat verklaarde Wildberger in zijn toespraak tijdens de algemene vergadering van het bedrijf op woensdag. Concreet gezien zal dat zich uiten in een groter gamma op de online marktplaats en de lancering in andere landen, met als kern het rationaliseren van het assortiment van de retailer en het verminderen van prijzige voorraden, legde de bedrijfsleider nog uit. “(Dankzij de marktplaats, nvdr) vergroten we ons assortiment zonder zelf risico’s te moeten nemen voor het handelswaar. (…) Ons platform had eind 2022 al zo’n 900 doorverkopers die in totaal 700.000 producten aanbieden”, verduidelijkte hij. Ceconomy’s marktplaats bestaat al in Duitsland, Spanje en Oostenrijk. "Wanneer de marktplaatsen mogelijk geïntroduceerd worden in België en Nederland is nog niet bekend", aldus Edward Verheij, woordvoerder van MediaMarkt.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?