- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Leena Nair, directielid bij Unilever, wordt vanaf eind januari de nieuwe CEO bij het Franse modehuis Chanel. Dat liet het bedrijf weten.
Er komt een nieuwe topvrouw aan de macht bij Chanel: Leena Nair. De Britse is momenteel hoofd personeelszaken en directielid bij Unilever, waar ze een carrière van 30 jaar achter de rug heeft. Ze vervulde verschillende functies waaronder general manager HR of home and personal Care India, senior vice president leadership and organisation development en global head of diversity and inclusion. De keuze voor Nair is opvallend, aangezien ze geen ervaring heeft binnen de modesector. Eind januari volgt de nieuwe topvrouw Maureen Chiquet op die negen jaar lang de leiding had over het bedrijf, maar die in 2016 de handdoek in de ring wierp. In de tussentijd nam Alain Wertheimer, die samen met zijn broer Gerard eigenaar is van het modehuis, het stokje over in afwachting van een nieuwe CEO. Hij gaat voortaan als de slag als uitvoerend voorzitter. Volgens Chanel, dat bekend staat om zijn iconische parfum N°5, moet Nair helpen om het succes van het bedrijf op lange termijn te verzekeren. Al kan ze bij haar start waarschijnlijk vertrekken met mooie cijfers: deze zomer liet het bedrijf namelijk weten dat de verkoop naar schatting met dubbele cijfers zal groeien in vergelijking met 2019, toen bedroeg de omzet nog 12,3 miljard dollar.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?