Coca-Cola
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Coca-Cola
De fantasierijke Coca-Cola Dreamworld limited edition, die deel uitmaakt van het Zero Sugar-assortiment, is vanaf oktober verkrijgbaar in de supermarkten. Het is de derde innovatie die werd ontwikkeld door Coca-Cola Creations, het nieuwe platform dat tot doel heeft tieners en jongvolwassenen onder te dompelen in het universum van Coca-Cola.
Uw klanten zullen zeker vallen voor de nieuwe Coca-Cola Dreamworld, die in vele opzichten uniek is. Deze limited edition, die vanaf oktober dit jaar tot januari 2023 in de supermarkten zal worden verdeeld, is alleen verkrijgbaar in 25 cl slim-canformaat (niet in multipacks), en alleen in koelkasten en off-shelfdisplays. Zowel het uiterlijk als de smaak zijn verrassend. Coca-Cola Dreamworld wordt gemaakt met 85% Coca-Cola Zero Sugar en 15% van een geheime smaak, die de consument meeneemt naar een wereld vol dromen en fantasie. Deze Dreamworld limited edition werd ontwikkeld door het nieuwe Coca-Cola Creations-platform. “Coca-Cola Creations is een internationaal innovatieplatform dat in 2022 in vijf Europese landen, waaronder België, is gelanceerd”, zegt Charlotte De Surgères, commercial innovation & acceleration senior manager bij Coca-Cola Europacific Partners. “Toen we vorig jaar onze nieuwe merkfilosofie Real Magic lanceerden, wilden we de passies van mensen en de diversiteit van de mensheid vieren, onze band met de consumenten versterken en ervaringen met ons merk accentueren. Dat is wat ons ertoe bracht dit nieuwe Coca-Cola Creations-universum te bedenken, dat een opwindende uitbreiding is van de Real Magic-filosofie en meer magie naar het merk brengt.” Concreet is de Coca-Cola Dreamworld limited edition, die net als de andere limited editions werd bedacht door Coca-Cola Creations, bedoeld om een publiek van tieners en jongvolwassenen, tussen 12 en 19 jaar oud, te bereiken die ofwel al Coca-Cola drinken of anders nog niet in contact kwamen met de iconische dranken van het merk.
Om dit jonge publiek aan te spreken, wordt voor de limited editions die worden ontwikkeld door het Coca-Cola Creations-platform een innovatieve communicatiestrategie gehanteerd, die uitsluitend gericht is op sociale media en waaraan influencers hun medewerking verlenen. “We hanteren een pull-mediamarketingstrategie”, vervolgt Charlotte De Surgères. “We willen jongeren die over het product horen, ertoe aanzetten het zelf te vinden. Bovendien is het de bedoeling een participatieve aanpak van de consumenten te genereren. Op de blikjes zijn QR-codes aangebracht, die toegang geven tot voordelen die afhankelijk zijn van het thema van de limited edition.”
Coca-Cola Dreamworld is de derde limited edition die voor de Belgische markt werd ontwikkeld door het Coca-Cola Creations-universum. Afgelopen zomer werd een Coca-Cola Marshmello limited edition gelanceerd, in samenwerking met de gelijknamige DJ. “De samen met DJ Marshmello ontwikkelde editie, die in limited edition werd aangeboden bij Carrefour, was zeer succesvol”, aldus Charlotte De Surgères. “In 2023 zullen we nog verschillende andere limited editions aanbieden, door thema's te ontwikkelen waar jongeren mee bezig zijn, zoals muziek, gaming en future tech. Voor deze limited editions zullen we telkens nieuwe partnerships creëren. Zowel in de fysieke als in de digitale wereld geven we door middel van limited edition-smaken een nieuw elan aan onze geliefde Coca-Cola. Al deze creaties zullen trouw zijn aan de kernwaarden van ons merk: authenticiteit, enthousiasme en optimisme.”
Wijnegem Shopping Center Turnhoutsebaan 5
2110 Wijnegem
Smile Safari Wijnegem is open op:
Woensdag 12u-20u
Vrijdag 12u-21u
Zaterdag 10u-20u
Zondag 10u-18u
Tijdens de schoolvakanties zijn we 7/7 open!
www.smilesafari.be
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?