- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Coca-Cola stopt wegens tegenvallende resultaten met de verkoop van VitaminWater in België. Het drankje is een gigantisch succes in de VS, maar slaat niet aan in ons land.
Omdat de verkoopsdoelstellingen niet gehaald werden, wordt de verkoop van VitaminWater nu stop gezet. Dat bevestigt Coca-Cola in De Tijd. Al bij al zal de frisdrank maar drie jaar op de Belgische markt te verkrijgen geweest zijn. In buurlanden Frankrijk en Nederland slaat het product echter wel aan.
De reden dat de lancering in België niet succesvol was, zou een gebrek aan geloofwaardigheid kunnen zijn. Zoals de naam doet vermoeden, profileert VitaminWater zich als een gezondheidsdrankje (inclusief meerprijs), maar feitelijk bevat het suikers en kleurstoffen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?