iStock
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
iStock
Colruyt Group heeft het kapitaal van haar dochter Colruyt Food Retail met 492 miljoen euro verhoogd, meldt de website Rijkste Belgen. Het maakt deel uit van een grondige juridisch herstructurering van het bedrijf.
Colruyt Group wil zich meer en meer op zijn kerntaken toeleggen. Het maakte vorige week bekend dat het Dreambaby en de helft van zijn belang in energiebedrijf Virya voor 180 miljoen euro verkocht heeft aan Korys, de holding van de familie Colruyt. Aansluitend daarop heeft de groep het kapitaal van haar dochter Colruyt Food Retail opgetrokken met 492 miljoen euro, meldt de website Rijkste Belgen. Het maakt deel uit van een juridische herschikking, waarbij de foodretail activiteiten in Colruyt Food Retail ondergebracht worden. Er worden binnen de groep vier vakgebieden centraal gesteld: food, gezondheid en welzijn, non-food en energy. Alle non-foodactiviteiten zijn ondergebracht in Darzana, de pijler Gezondheid en Welzijn werd samengebracht in Sukhino NV, weet de website. Tegelijk fuseren de intere financieringsvennootschap Finco met Colruyt Group Services, dat zich toelegt op onder meer reclame, marketing, IT, financiën en HR.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?