- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Op 10 juni vond de jaarlijkse Summer Happening van Comeos plaats in het mooie kader van Hof ter Musschen in Sint-Lambrechts-Woluwe. Een gevarieerd programma werd door de zon verwelkomd in deze unieke vierkantshoeve midden in de stad. Meer dan 200 retail-professionals waren present.
Diverse sectoren
Comeos stelde de zesde editie van het event open voor diverse sectoren. De ledenvergadering van de sector “Health & Beauty” ging vooraf aan het “open” gedeelte waar eerst de sector “Interior” de presentatie kreeg van de tweede studie “De Belg en zijn interieur” (studie door Thalia). Meer hierover leest u in een apart artikel. Vervolgens werden de resultaten van de 6de e-Commerce study gepresenteerd. Deze werd door InSites Consulting uitgevoerd.
Met dergelijke studies wil Comeos de retailers (leden) diepgaande informatie ter beschikking stellen zodat ze beter op de marktevoluties, trends en verwachtingen van consumenten kunnen inspelen. Dominique Michel, CEO van Comeos : “Onze studie toont aan dat consumenten frequenter online kopen en 30% meer besteden dan vorig jaar. Toch ligt er een grote uitdaging te wachten op de retailers : het aantal e-consumenten stabiliseert op slechts 64% van de Belgische bevolking. Hoe kan dit worden verhoogd?”
Zonovergoten BBQ
Traditiegetrouw sluit Comeos de Summer Happening af met een barbecue. Ook dit jaar konden de deelnemers genieten van nieuwe aperitieven en heerlijke barbecue-gerechten terwijl er duchtig werd nagekaart onder de stralende zon.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?