- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Het ontbijt: Voor sommigen een noodzaak, voor anderen een luxe… Ons magazine van maart gaat erop uit om de consument en zijn consumptiegewoonten op te zoeken door middel van de rubriek Consumetrics, een onderzoek dat is gehouden door Dialog Solutions (Brandialog). Wat volgt daaruit?
Voor 35% van de bevolking is de belangrijkste maaltijd van de dag de avondmaaltijd, die precies even hoog eindigt als het diner. Toch gebruikt 68% van de ondervraagden elke dag een ontbijt. Als ze dat niet doen is het vaak omdat ze niet de gewoonte hebben (41%).
65% van de respondenten ontbijten thuis, vaak met hun kinderen (57%). Wat betreft de samenstelling van het ontbijt kiezen kinderen en ouders voor brood (37% van de ouders, 20% van de kinderen), gevolgd door koffie voor de ouders en muesli voor de kinderen.
U kunt de volledige informatie terugvinden op pagina 8 en 9 van ons magazine.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?