- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Coolblue opent in het eerste kwartaal van volgend jaar een XXL-winkel in het hart van Brussel. Dat zei ‘beginbaas’ Pieter Zwart bij de opening van de nieuwe XXL-winkel in Gent.
Coolblue heeft ambitie in ons land. Het bedrijf opent volgend jaar een XXL-winkel in het centrum van Brussel. “We hebben er lang over gedaan om het dossier rond te krijgen, maar we wilden absoluut een goede locatie in Brussel", vertelt 'beginbaas' Pieter Zwart. "We kijken altijd waar er een goed klantenpotentieel is. Dat is er in Brussel, net zoals dat er is in Gent. De winkel in Lochristi, die nu verdwijnt, draaide uitstekend, daarom openen we hier vandaag de eerste XXL-winkel in België. We hebben ambitie: we kunnen in België dezelfde explosieve groei hebben als in Nederland. Het online koopgedrag in België volgt dat in Nederland met twee jaar vertraging. Wat dat betreft zijn we heel optimistisch.”
Ter herinnering: in 2017 lanceerde Coolblue in Amsterdam zijn XXL-concept. Het gaat daarbij om een winkel van meer dan 1.000m2 waar we meer dan 1.000 producten vinden die ter plaatse kunnen uitgetest worden. Om klanten bovendien door het grote gamma aan producten te loodsen zijn er verschillende specialisten aanwezig in elke afdeling. “Onze klanten hebben vaak al een idee van het product dat ze willen, maar ze appreciëren het om het in handen te kunnen nemen en het te testen. Als je een nieuw geluidssysteem wil, wil je horen hoe het in werkelijkheid klinkt, zelfs al heeft u alle technische specificaties via onze reviews en pedagogische video’s. Als u op dezelfde manier een koffiemachine wil kopen, kan u de koffie proeven die ze produceert”, vertelde Pieter Zwart ons toen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?