Laura Ferreira Porto
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Laura Ferreira Porto
Coolblue gaat vandaag dan toch niet naar de beurs. Het bedrijf heeft zopas laten weten dat het zijn beursgang tot nader order uitstelt.
Begin deze maand kondigde Coolblue met veel toeters en bellen aan dat normaal midden oktober zijn entree op de beurs van Amsterdam zou maken. Het bedrijf hoopte zo 150 miljoen euro op te halen, dat het zou investeren in verdere groei. Maar nu laat het bedrijf weten dat de beursgang nog even op de lange baan wordt geschoven. "Vandaag hebben we besloten de voorgenomen beursgang tot nader order uit te stellen”, reageert Pieter Zwart, CEO van Coolblue. “De huidige onzekerheid in de financiële markten zorgt ervoor dat investeerders terughoudend zijn ten opzichte van beursgangen in de e-commerce. Wij als ondernemers hebben het volste vertrouwen in onze huidige koers.” Coolblue, dat vorig jaar nog een omzet van 2 miljard euro draaide, blijft zijn groei verderzetten en wist in de eerste 6 maanden van dit jaar al een omzet van 1,2 miljard euro te boeken, ofwel een stijging van 31%.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?