Cora
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Cora
Cora haalt alles uit de kast om haar 55ste verjaardag te vieren: promoties, exclusieve aanbiedingen, wedstrijden met geweldige prijzen en de keten is ook uitzonderlijk open op zondag 14 april. De feestperiode duurt twee weken, van 8 tot 22 april.
Cora bestaat 55 jaar en dat moet gevierd worden. De hypermarktketen van de groep louis delhaize, die zich enigszins alleen voelt sinds de verkoop van Cora Frankrijk en Roemenië aan Carrefour en het verdwijnen van Match en Smatch, werkt harder dan ooit om haar klanten voor zich te winnen. “In deze bewogen context zijn constante aanpassingen nodig om een stevige marktpositie te behouden. Cora is zich bewust van de uitdagingen waarmee het wordt geconfronteerd en doet er alles aan om te beantwoorden aan de veranderende behoeften van zijn klanten en tegelijk trouw te blijven aan zijn fundamentele waarden: nabijheid, keuze en promoties”, aldus Olivier Haller, CEO van Cora, die de belangrijke lokale rol benadrukt die de Belgische hypermarkten van het bedrijf spelen.“Cora is meer dan zomaar een hypermarktketen: het is een pijler van het lokale leven in elke regio waar we gevestigd zijn. Sinds 1969 hebben we ons kunnen aanpassen aan alle economische en sociale uitdagingen en zijn we trouw gebleven aan ons engagement tegenover onze klanten. Ja, de economische context is complex, maar de zaken gaan verder! Onze klanten geloven in ons, in ons model. We plaatsen de consument en zijn dagelijks leven centraal in onze beslissingen en strategische keuzes. Dankzij die ingesteldheid kunnen we vooruit, kunnen we ons door herhaalde crisissen slaan en zijn we er vandaag nog altijd, klaar om te luisteren naar onze klanten. We maken van deze verjaardag gebruik om van harte al degenen te danken die hebben bijgedragen aan dit mooie avontuur van 55 jaar. We kijken ernaar uit om samen met hen te vieren.”
Om haar 55-jarig bestaan te vieren, lanceert Cora een reeks promotionele acties gericht op haar klanten. Van 8 tot 22 april onthult de keten twee speciale folders van 12 pagina’s, één voor elke feestweek. Daarnaast kondigt Cora aan dat al haar hypermarkten, met uitzondering van de Messancy-winkel, uitzonderlijk geopend zullen zijn op zondag 14 april, van 9.00 tot 18.00 uur. De omliggende galerijen zijn open van 10u tot 18u. Cora organiseert ook een wedstrijd voorbereid voor zijn klanten: voor elke aankoopschijf van 10 euro aan deelnemende producten krijgen klanten een deelnameticket met een QR-code om te scannen. “Per bezoek aan de kassa kunnen ze tot maximum 10 tickets bekomen”, klinkt het bij de keten. Met deze wedstrijd kunnen consumenten heel wat leuke prijzen winnen zoals Playstation 5-consoles, Whirlpool-wasmachines, Samsung led-tv’s, Domo-keukenrobots, DeLonghi espressomachines en nog veel meer. Daarnaast kunnen de deelnemers ook tickets winnen voor de pretparken Walibi en Bellewaerde, aankoopbonnen die geldig zijn in de winkel, gift cards om te gebruiken in de CORA Shoppings en exclusieve kortingen. Details over de wedstrijd en deelnemende producten zijn vanaf maandag 8 april online en in de winkel beschikbaar.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?