Gondola - CS
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Gondola - CS
15 augustus is voorbij en hoewel het commerciële nieuws deze week vrij rustig blijft, maakt Cora zich toch op voor een van de belangrijkste commerciële hoogtepunten van het jaar: het back-to-school seizoen. In het huidige economische klimaat ligt de nadruk meer dan ooit op korting.
Voor het nieuwe schoolseizoen 2023 richt Cora zich op haar bekende "Discount Point"-ruimte, waar meer dan 200 m2 wordt besteed aan lage food- en non-foodprijzen. Niet minder dan 150 artikelen zullen gewijd zijn aan het back-to-school seizoen, die goedkope alternatieven vertegenwoordigen voor alle grote seizoensklassiekers: vierkanten, 4-kleuren pennen, boekomslagen, latjes, ordners, verdelers, etiketten, kompassen, rekenmachines .... Naast nationale merk- en voordeelproducten biedt Cora ook een tussenalternatief dat prijs en kwaliteit combineert. De prijs van verdelers varieert bijvoorbeeld van €2,99 voor het nationale merk tot €1,59 voor het Cora-merk en €0,59 voor het voordeelproduct.
Klanten kunnen ook profiteren van speciale aanbiedingen en kortingsbonnen die verkrijgbaar zijn in folders, op de Cora-app en op de Cora-website. Vroege vogels worden beloond: van 14 tot 21 augustus krijgen Cora-kaarthouders 40% korting op het duurste kantoorartikel in hun winkelwagen. De week daarop volgt een "coupon"-actie, met geleidelijke kortingen van 10%, 15% of 20% bij aankoop van minimaal 5, 10 of 15 artikelen uit dit assortiment. Diezelfde week, van 22 tot 28 augustus, biedt Cora ook een kortingsbon van €10 aan bij elke aankoop van €100 op het hele winkelmandje.
Dit najaar innoveert Cora met een gratis service, beschikbaar tot 21 augustus. Klanten kunnen hun lijst met schoolspullen achterlaten bij de winkelreceptie en het personeel haalt de producten op. Om de selectie te verfijnen, kan de lijst worden geannoteerd met opmerkingen van de klant (merkkeuze, eerste prijs, enz.). Klanten ontvangen een sms zodra hun bestelling klaar is (minimaal 72 uur).
Op het gebied van back-to-school trends is de eerste duurzaam. Een hele pagina is gewijd aan producten met een lage ecologische voetafdruk. FSC- en PEFC-standaarden worden steeds algemener. En er verschijnen gerecyclede materialen, zoals deze rugzak voor 14,99 euro, waarvan de stof gemaakt is van gerecyclede plastic flessen. Het is dan ook niet verrassend dat de grote internationale film- en entertainmentlicenties favoriet zijn: Barbie, Miraculous, Stitch (Diney), de mangawereld (One Piece, Pokemon...) en de gamewereld (Super Mario, Fortnite, Minecraft, Sonic...).
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?