- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Carrefour lanceert ‘Connected Kitchen’, een nieuwe dienst waarmee klanten hun boodschappenlijstje thuis kunnen maken door middel van een selfscanner. De dienst werd speciaal ontwikkeld voor Carrefour en is een première in België.
De Amazon Dash van Carrefour
Connected Kitchen is in concept zo goed als identiek aan dat van de Amazon Dash: thuis producten inscannen of inspreken in het Connected Kitchen-toestel, die dan automatisch aan het winkelmandje van de online Carrefour-account van de klant worden toegevoegd. Ook het formaat van het toestel doet aan de Amazon Dash denken: een klein design dat van een magneet voorzien is, waardoor je het ook op de koelkast kan hangen.
TestAmazon was Carrefour dus voor, maar de supermarktketen is wel de eerste met dit concept in ons land. De dienst, die op maat werd ontwikkeld door Worldline, wordt nu al twee weken gebruikt door meerdere medewerkers van Carrefour Belgium. Vanaf april wordt hij ook getest door 30 'ambassadeurs'. Daarna wordt hij aan de klant voorgesteld.
De concurrentie scannen
In het geheugen van de Connected Kitchen zitten 1,3 miljoen barcodes van producten alle enseignes (de databank van Worldline, partner van Carrefour). Het toestel registreert met andere woorden ook producten van concurrerende supermarkten, en dat is uniek! Bij de bevestiging van de bestelling van een product van de concurrentie stelt de Connected Kitchen dan een equivalent van het product bij Carrefour voor (van de 17.000 online referenties).
Levering
Wanneer de klant de laatste hand heeft gelegd aan zijn boodschappenlijstje, kan hij zijn winkelmandje aanpassen, controleren en valideren via drive.be. Dan rest hem enkel nog te betalen en uit de 50 online afhaalpunten en de tien Carrefour drives de locatie kiezen waar hij zijn bestelling wilt ophalen. Via Combo van bpost kunnen de aankopen ook aan huis geleverd worden.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?