iStock
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
iStock
Het thuisverbruik tijdens de coronacrisis gaf de verkoop van kaas een stevige duw in de rug. Nu we weer iets ‘normaler’ zijn gaan leven en werken, neemt de verkoop lichtjes af, maar toch zal 2021 minstens even goed zijn (en zelfs iets beter) dan 2019. En wat staat ons nadien te wachten?
In 2020 groeide de kaasmarkt in België met 9,8% in volume ten opzichte van 2019. Op dit moment daalt de markt in 2021 met 3,1% ten opzichte van 2020 (YTD P9). Vergelijken we met 2019, dan levert 2021 toch een groei op ten opzichte van 2019 met een groei van 8,1% (YTD P9). En dan? In de nabije toekomst zal de kaascategorie nog steeds de effecten van corona voelen, denkt Pauline Vandenneucker, category management & activation manager bij Savencia Fromage & Dairy Benelux: “De kaasmarkt zal daarom waarschijnlijk nog steeds krimpen ten opzichte van 2020 en 2021, maar met nog steeds groeiende resultaten in vergelijking met ‘precorona’, 2019 dus.”
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?