- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De nieuwe verpakking van Jupiler Blue, het bier met een laag alcoholgehalte, ligt in de schappen. Even in herinnering brengen: begin juli heeft de Rechtbank van Koophandel van Brussel uitspraak gedaan naar aanleiding van een klacht van de concurrent Alken Maes die van mening was dat de verpakking van AB InBev teveel leek op die van Maes Pils. "Het oude ontwerp is nu vervangen door een brede diagonale blauwe streep, een tint lichter, met het logo op een grijze ondergrond”, zegt Natacha Schepkens, woordvoerder van het concern. Maar AB InBev merkt op dat zij in beroep gaan tegen de uitspraak van de rechtbank. "Wij zijn nog steeds van mening dat er geen gevaar is voor verwarring bij de consument tussen onze verpakking en die van Maes Pils. Volgens ons zijn de kleur, het formaat van de verpakkingen en de policy van het logo duidelijk verschillend”. Volgens de Leuvense brouwerijgroep zou geen enkele brouwerij een monopolie mogen eisen op de kleur blauw. “In die zin bereiden we ons opnieuw voor om op basis van het ontbreken van onderscheidend vermogen, doorhaling te eisen van de inschrijving van het merk Alken Maes”.
Lees ook: Jupiler Blue uit de rekkenWil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?