- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De ‘ready to drink tea’-categorie is aan het verschuiven van dranken met een hoog suikergehalte naar een categorie waar thee wordt erkend als gezond alternatief voor de klassieke frisdranken.
Een nieuwe generatie gebrouwen thee is het antwoord op deze trend, zegt Svea Gillé van Carlsberg Importers: “Onze laatste innovatie is Tao Bio Real Brewed Tea, een verfrissende biologische ijsthee op basis van gebrouwen zwarte theeblaadjes, perzik en vlierbloesem. Door het brouwproces krijgen we een zachtste theesmaak omdat er geen verdamping en ook geen concentratiestap is, wat een voordeel geeft in smaak en overeenkomt met zelfgemaakte thee.” Deze nieuwe Tao profileert zich als een natuurlijke premiumdrank: bewaarmiddelen noch toegevoegde kleurstoffen of kunstmatige zoet- of smaakstoffen, en daarnaast ook minder zoet dan koolzuurhoudende dranken.
Opvallend is ook de‘eco-friendly’ (familiale) verpakking. “Er is een toenemend belang van milieuaspecten in aankoopbeslissingen bij de consument,” licht Svea Gillé toe. “Daarnaast zien we dat retailers duidelijke duurzaamheidsverplichtingen opleggen. Zo willen ze het gebruik van plastic tegen 2025 verminderen met min twintig procent. Natural Brown Board van Elopak wordt aangedreven door de groeiende vraag van consumenten naar meer lokale, authentieke producten en de markttrend naar meer duurzame en onderscheidende verpakkingsoplossingen.”
Wim De Mont
Dit artikel komt uit de april editie van Gondola Magazine. Benieuwd naar andere artikels? Neem dan snel een abonnement!
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?