Delhaize
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Delhaize
Op 20 en 21 april organiseert supermarktketen Delhaize voedingsfestival Wonderfood in Brussels Expo. Met de hulp van enkele bekende namen is het de bedoeling bezoekers te informeren en te inspireren rond verantwoorde voeding.
Paleis 3 van Brussels Expo wordt op 20 en 21 april één grote keuken, kondigt Delhaize aan. Op 11.000 m2 vinden bezoekers er op een speelse manier inspiratie en uitleg rond voeding en hoe ze bewuster kunnen consumeren. Aan een groot keukeneiland kunnen bezoekers proeven van innovatieve, gezonde en duurzame gerechten en meer dan vijftig producten. Lezingen en workshops zijn er in vijf grote themaonderdelen van de keuken – de koelkast, de voorraadkast, de tuin, de oven en de vuilnisbak. Een schattenjacht leidt deelnemers door de verschillende themawerelden. Door raadsels op te lossen en verborgen aanwijzingen te ontdekken, kunnen gezinnen muntjes verzamelen om in te ruilen voor een gepersonaliseerde goodiebag ter waarde van 25 euro. Verschillende groet namen werken mee aan Wonderfood: Pascale Naessens, Average Rob, David Martin, Emna Everard, Morane Goessens en Lionel Rigolet. Zij zullen hun visie delen en interactieve workshops begeleiden. Ook leveranciers en lokale partners tekenen present, waaronder Foodmaker, Tour/Toer, De Trog, Meurisse, Nestlé, Alpro, AB InBev en Eggo. “We zijn ervan overtuigd dat we als retailer een belangrijke rol kunnen spelen in de keuzes die mensen maken en de impact die ze hebben op de omgeving. Het is ook onze verantwoordelijkheid om mensen goed te informeren en vooral te inspireren – op een positieve manier en zonder met de vinger te wijzen – over hoe zij er zelf voor kunnen zorgen dat ze beter gaan leven en zorg kunnen dragen voor de omgeving”, aldus Delhaize. Tickets voor het evenement kosten 12,5 euro.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?