Delhaize
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Delhaize
Delhaize bereidt een prijsverlaging voor van enkele honderden producten die onder haar eigen merk verkocht worden. Het doel is om de inflatie te bestrijden, haar imago als dure supermarkt te veranderen en klanten terug te winnen die ze de voorbije maanden heeft verloren door vakbondsacties.
Delhaize breidt zijn assortiment laaggeprijsde producten onder het merk 'P'tits Lions' uit. Aan het einde van de week verlaagt de keten de prijs van enkele honderden artikelen, waardoor het aantal 'P'tits Lions'-producten op 1.000 komt van de in totaal ongeveer 5.000 huismerkproducten. "De korting op deze producten ligt tussen 10% en 30%", vertelde woordvoerder Roel Dekelver maandagochtend aan het agentschap Belga. "Eerder deden we dit al met vijfhonderd andere huismerken. De verkoop van deze producten is sindsdien met 20% gestegen." Delhaize wil de prijsinflatie tegengaan door zijn klanten te helpen "meer grip te krijgen op hun budget" in de aanloop naar september, een maand die de retailer omschrijft als "duur". "Met de start van het nieuwe schooljaar en tal van sportactiviteiten komen er heel wat kosten bij kijken", benadrukt Roel Dekelver. Na enkele maanden van intense arbeidsonrust over de franchising van zijn geïntegreerde winkels, hoopt Delhaize met deze strategie ook verloren klanten terug te winnen en ongetwijfeld zijn imago bij hen te herstellen. Ten slotte wil de keten ook breken met zijn imago van dure supermarkt.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?