Delhaize
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Delhaize
Ahold Delhaize wilt besparen, ook in België. Als het van CEO Frans Muller afhangt zal vooral Delhaize zijn organisatie moeten afslanken, waarbij jobs verloren dreigen te gaan. Albert Heijn staat er beter voor en wist het afgelopen jaar zelfs marktaandeel te winnen.
Bij de presentatie van zijn kwartaal- en jaarcijfers vandaag raakte niet alleen bekend dat Ahold Delhaize een sterk jaar achter de rug heeft, maar dat het vooral ook veel kosten heeft bespaard en het dat de komende jaar ook nog flink wil doen om zo zijn marges veilig te stellen in deze moeilijke marktomstandigheden. Hoe? Door onder meer zijn organisatie meer te stroomlijnen, go to market-proposities te optimaliseren, meer gezamenlijk in te kopen en IT te consolideren. Maar wat betekent dat concreet voor België?
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?