- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Delhaize wil binnen drie jaar zijn aanbod plantaardige vlees- en zuivelvervangers verdubbelen tot 800 referenties. De supermarktketen verwacht een massale shift naar plant-based voeding.
Plantaardige voeding zit in de lift, dat weten ze ook bij Delhaize. Tegen 2025 wil de Belgische retailer zijn aanbod aan plantaardige vlees- en zuivelvervangers verdubbelen, om zo uit te komen op 800 referenties. “Door het aanbod te vergroten en het duidelijker zichtbaar te maken in de winkel willen we de stap naar dat gamma laagdrempeliger maken, omdat we goed beseffen dat er misschien nog wat drempels zijn. Mensen zijn nog niet altijd vertrouwd met de smaak en de textuur. Of denken verkeerdelijk dat het heel duur is.”, zegt woordvoerder Roel Dekelver. Delhaize speelt op die manier ook in op de Green Deal. De Vlaamse overheid wil dat consumenten tegen 2030 60% van hun eiwitten uit plantaardige producten haalt. 30% van de Europeanen noemt zichzelf vandaag al flexitariër: zij willen meer plant-based maaltijden bereiden en hun dierlijke eiwitinname verminderen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?