Delhaize
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Delhaize
Een jaar na de opening van de eerste onbemande Shop&Go van Delhaize en Selecta bij aardappelspecialiteitenproducent Agristo, staat de teller van onbemande verkooppunten bij bedrijven op 50. "En dat aantal willen we tegen 2024 minstens verdubbelen", aldus Xavier Piesvaux, CEO van Delhaize.
Na een uitgebreide testperiode opende de allereerste onbemande Shop&Go van Delhaize en Selecta eind februari 2022 zijn deuren bij aardappelspecialiteitenproducent Agristo in Wiels. Een schot in de roos, zo bleek, want al snel werd het concept uitgerold naar andere bedrijven waardoor de teller ondertussen op 50 onbemande verkooppunten staat. De Shop&Go's zijn terug te vinden in verschillende sectoren, waaronder in scholen, ziekenhuizen en overheidsbedrijven. Bovendien kunnen medewerkers en bezoekers van het bedrijf er 24/7 terecht voor een gevarieerd aanbod aan (verse) voeding en drank. Betalingen verlopen daarbij digitaal. Door het grote succes van deze onbemande winkels heeft Delhaize beslist om het concept verder uit te breiden. Zo heeft de retailer de ambitie om het aantal onbemande Shop&Go’s tegen 2024 minstens te verdubbelen en dus in 100 bedrijven actief te zijn. “Met de 50 filialen die we sinds de start van het project, nu precies één jaar geleden, al geopend hebben zitten we perfect op koers om die ambitie waar te maken”, besluit Xavier Piesvaux, CEO van Delhaize.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?