- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Deliveroo heeft ambitieuze plannen voor 2019. Zo wil het zijn restaurant-aanbod vergroten en restaurants helpen om meer omzet en klanten te genereren via ‘Virtual Brands’. Daarnaast introduceert het een nieuw vergoedingssyteem ‘Cash Out’ voor Deliveroo-bezorgers en personaliseert het zijn service voor klanten.
Maaltijdleverancier Deliveroo, dat op dit moment beschikbaar is in meer dan 14 landen en 500 steden, heeft grootste plannen voor 2019. Zo wil het haar service uitbreiden in Europa door met nog meer bezorgers en restaurants te werken, nieuwe opties uit te rollen en meer klanten aan te trekken. De Britse internetdienst benadrukt bovendien dat tegen het einde van 2019 100 miljoen mensen via zijn online platform maaltijden zullen kunnen bestellen.
Deliveroo lanceert onder meer het concept ‘Virtual Brands’ dat restaurants moet helpen om meer omzet en klanten te genereren. Concreet bieden bestaande restaurants hierbij nieuwe of complementaire keukens aan vanuit hun huidige keuken, maar onder een nieuwe merknaam. Deze restaurants maken gebruik van hun bestaande keukenpersoneel en chefs, en kunnen zo besparen op inkoop en hun verspilling minderen. Het doel is om tegen eind 2019 met ruim 85.000 restaurants samen te werken en samen met hen zo’n 1.700 virtuele Europese merken beschikbaar te maken voor klanten.
Deliveroo zal haar service daarnaast ook verder personaliseren voor klanten. De restaurants die zij in de app en op de website zien worden meer toegespitst op hun persoonlijke voorkeuren. Die selectie gebeurd op basis van restaurants waar zij eerder een bestelling hebben geplaatst en op basis van de restaurants waarvan het waarschijnlijk is dat zij zullen bestellen, gebaseerd op voorkeuren van vergelijkbare klantprofielen. Deliveroo benadrukt dat het in de toekomst verder stappen zal blijven zetten om de gepersonaliseerde service voor klanten te blijven verbeteren.
Ook pakt Deliveroo het vergoedingssysteem van zijn bezorgers aan. Binnenkort kunnen ze namelijk voor de ‘Cash Out’-functie kiezen waarmee ze door een simpele druk op de knop in de Deliveroo-app hun verdiensten de volgende dag ontvangen. Deze nieuwe functie zal bezorgers helpen hun financiën beter te beheren en bovendien krijgen ze hun vergoeding eerder dan de vaste, tweewekelijkse momenten.
“We zijn enthousiast over onze groeiplannen voor Europa in 2019, waarmee we meer klanten bereiken, meer flexibel en goedbetaald werk kunnen aanbieden en meer restaurants helpen om hun klantenbestand uit te breiden en zo hun omzet te vergroten”, verduidelijkt Alessandro Celli, Managing Director van Deliveroo Europa.
Erwin Vandenbosch
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?